Kilpailut SRAL Toiminta

Suomi 100 -kilpailun voittaja lahjoitti radion nuorille radioamatööreille

Voittaja, puheenjohtaja ja radio.
Suomen Radioamatööriliiton puheenjohtaja Merja Koivaara, OH1EG ja Ari Vepsäläinen, OH6MW.

TIEDOTE

12.12.2017

Lopella asuva radioamatööri, Ari Vepsäläinen, voitti Suomen Radioamatööriliitto ry:n järjestämän Suomi 100 -juhlakilpailun. Kilpailun pääpalkintona oli Wintel Finland Oy:n lahjoittama Yaesu-lähetinvastaanotin. Ari lahjoitti radion Hämeen seudun nuorten radioamatöörien käyttöön.

Suomi 100 -juhlakilpailussa suomalaiset radioamatöörit yrittivät saada radioyhteyden mahdollisimman monen suomalaisen radioamatööriaseman kanssa. Aikaa yhteyksien keräämiseen oli tammikuun alusta lokakuun loppuun. Lisäpisteitä sai yhteydestä juhlavuoden erikoisaseman, OF100FI, kanssa. Kilpailu oli osa valtioneuvoston Suomi 100 -ohjelmaa.

Kilpailun tulokset julkistettiin itsenäisyyspäivänä 6.12. Ari voitti kilpailun ylivoimaisesti pistemäärällä 713. Hän piti kilpailussa 585 radioamatööriyhteyttä.

Ari sai itse 13-vuotiaana lahjoitusradiot ja antennit

Kilpailun palkinnot jaettiin Radioamatööriliiton toimistolla, Helsingissä, 7.12. Arille oli heti selvää, että hän lahjoittaa voittamansa radion eteenpäin nuorten käyttöön.

Ari kertoo: “Minulle itselle lahjoitettiin laitteet ja antennit vuonna 1981, kun olin 13-vuotiaana saanut radioamatööriluvat. Siitä alkoi se harrastus, joka on jatkunut 36 vuotta. Nyt kun oli hyvä mahdollisuus tehdä jotain vastaavaa, niin tämä oli itsestään selvää jo vuoden alusta alkaen, että mikäli pääpalkinto tulee, niin lahjoitan sen näin.”

Muita kilpailussa palkittuja radioamatöörejä

1. Matti Paajanen, Helsinki, 388 pistettä, palkinto digitaalinen VHF/UHF-käsiradio
  2. Ari Paananen, Vantaa, 260 pistettä, palkinto VHF/UHF-käsiradio
  3. Tom Ahola, Vantaa, 231 pistettä, palkinto VHF/UHF-käsiradio

Kilpailuun lahjoittivat palkintoja Wintel Finland Oy, UTEC Oy ja RXTX-Tuote Oy.

Annika Salmenlinna

tiedottaja, Suomen Radioamatööriliitto ry

(09) 562 5974, annika ät sral piste äf ii

Ari Vepsäläinen

oh6mw ät sral piste äf ii

Annika Salmenlinnalta saa Ari Vepsäläisen puhelinnumeron ja kuvan palkintojenjakotilaisuudesta.